Gå till innehåll

Felanmälan och support

Vänd dig till oss om du är användare av någon av de nationella tjänsterna och behöver hjälp eller vill felanmäla en tjänst.

Om du vill felanmäla en nationell tjänst, eller en lokal incident som har påverkan på en nationell tjänst, ska du alltid först kontakta din lokala IT-support.

Gäller felanmälan 1177 Vårdguiden, eller om du saknar egen IT-avdelning kontaktar du Kundservice direkt.

Är ditt ärende akut, det vill säga prioritet 1, ska du alltid anmäla ärendet via telefon.

Prioritet 1 är allvarliga incidenter som har stor verksamhetskritisk påverkan och/eller där tjänsten inte kan nyttjas alls, alternativt endast nyttjas med för aktuell tjänst oacceptabel prestanda.

Vill du prata med någon på kundservice når du oss på: 0771–25 10 10

Innan du gör en felanmälan till Ineras kundservice ska din lokala IT alltid först ha undersökt felet.

Anmäl fel eller ställ frågor via formuläret Felanmälan och support.

Via detta formulär anmäler du fel i Pascal.

Logga in på Sjävbetjäningsportalen för att hantera dina ärenden.

Tjänsteman i beredskap

Ineras tjänsteman i beredskap (TIB) tar hand om kritiska ärenden av prioritet 1 för samtliga nationella tjänster som Inera är beställare av.

Ineras beredskap är i tjänst 24-timmar om dygnet, och blir omedelbart kontaktad av Kundservice om någon anmäler ett ärende av prioritet 1. Tillsammans med leverantörer och andra ansvariga för tjänsten arbetar beredskapen intensivt med att lösa problemet så fort som möjligt.

Den tjänsteman som är i beredskap ansvarar också för att kommunikation sker till användare, inblandade leverantörer, med flera. Denna information kommuniceras ut av Kundservice. Via formuläret nedan kan du beställa prenumeration på informationen om servicefönster och driftstatus.

Öppettider

Vardagar 07:00–19:00

Mellan 19:00–07:00, helgdagar och röda dagar hanteras enbart akuta incidenter som inte kan vänta till nästföljande arbetsdag.