Felanmälan och support

Om du vill felanmäla en nationell tjänst, eller en lokal incident som har påverkan på en nationell tjänst, ska du alltid först kontakta din lokala IT-support.

Om felanmälan gäller 1177 Vårdguiden, eller om du saknar egen IT-avdelning kontaktar du Kundservice direkt.

Om ditt ärende är akut, det vill säga prioritet 1, ska du alltid anmäla ärendet via telefon.

Prioritet 1 är allvarliga incidenter som har stor verksamhetskritisk påverkan och/eller där tjänsten inte kan nyttjas alls, alternativt endast nyttjas med för aktuell tjänst oacceptabel prestanda.

Telefonnummer för akuta ärenden: 0771–25 10 10

Öppettider

Felanmälan och Support

Vardagar 07:00–19:00

Mellan 19:00–07:00, helgdagar och röda dagar hanteras enbart akuta incidenter som inte kan vänta till nästföljande arbetsdag.

Anslutning och fakturafrågor

Vardagar 08:00–16:30

Dag före röd dag 08:00–12:30