Kontakta oss

Ineras kundportal - skapa och se dina ärenden

Förenkla din kontakt med oss och följ status på dina ärenden. I Ineras kundportal kan du ställa frågor om Ineras tjänster, anmäla fel och lämna förbättringsförslag. Du kan också göra beställningar om du har behörighet för det.

Med ett konto i kundportalen kan du registrera ärenden utan att behöva ange uppgifter om dig själv och din organisation varje gång. Du kan också få en överblick över alla dina ärenden.

Du som har ett konto i kundportalen kan logga in med Bank-id, Freja e-id eller SITHS eID.

För dig som hade ett konto före 24 april 2024

Den 24 april 2024 lanserades Ineras nya kundportal. Du som hade ett konto i den gamla kundportalen behöver verifiera ditt konto innan du loggar in första gången för att behålla samma roller och behörigheter som du hade tidigare.

Skapa nytt konto

Du som inte hade ett konto i den tidigare kundportalen kan skapa ett nytt konto. Ditt konto kopplas till den organisation du tillhör via organisationsnumret.

  1. Gå till kundportalen.
  2. Klicka på Logga in i övre högra hörnet och följ instruktionerna för att legitimera dig med Bank-id, Freja e-id eller SITHS eID.
  3. Klicka på Skapa nytt konto.
  4. Fyll i formuläret. Ditt konto kopplas ihop med den organisation du tillhör via organisationsnumret. Om din organisation inte finns registrerad i Ineras kundportal sedan tidigare behöver du registrera den innan du kan gå vidare.
  5. När du har fyllt i alla obligatoriska fält i formuläret, klicka på Validera med e-legitimation.
  6. Kryssa i rutan längst ner i formuläret för att bekräfta att uppgifterna är korrekta.
  7. Klicka på Skicka till höger om formuläret.

Om du behöver särskild behörighet för att till exempel beställa tjänster eller administrera kundavtal, kontakta den lokala administratören i din organisation.

Frågor om kundportalen

Har du frågor eller synpunkter om den nya kundportalen? Kontakta oss via formuläret nedan.

Till toppen av sidan