Kontakta oss

Vill du ha kontakt? Välkommen in! Det finns olika kontaktvägar att välja bland, beroende på vad du har för ärende. Välj den som passar dig bäst.

Aktuella artiklar

Felanmälan och användarstöd

Vill du anmäla ett fel? Eller behöver du hjälp med hur du ska använda någon av våra tjänster? Här kan du läsa om hur du går till väga.

Frågor om beställning och tjänster

Har du frågor om någon av våra tjänster, till exempel för att kunna göra en beställning? Eller har du frågor om innehållet i kundavtalet? Här kan du läsa hur du kan få information.

Frågor under teknisk anslutning

Har din organisation beställt en tjänst som kräver anslutning till Nationella tjänsteplattformen? Behöver du hjälp under arbetet med den tekniska anslutningen? Så här går du tillväga för att skicka in ditt ärende.

Frågor om Inera

Här kan du läsa vart du kan vända dig om du har allmänna frågor om Inera.

Frågor om fakturor och betalning

För säker och effektiv hantering använder vi elektroniska fakturor. Skannade pappersfakturor och PDF-fakturor betraktas inte som e-fakturor. Inera samarbetar med InExchange som fakturaväxel, men för att skicka och ta emot e-fakturor kan din organisation använda den leverantör som passar er bäst.

Adress och kontaktuppgifter

Vill du besöka vårt kontor eller skicka post hittar du adressen här.

Teckna kundavtal

För att kunna beställa och använda Ineras tjänster behöver din organisation teckna kundavtal med Inera.

Teckna agentavtal och vara agent

Många av Ineras tjänster kräver någon typ av teknisk anslutning för att kunna användas. Om din organisation vill hjälpa kunder som ska använda en eller flera av de tjänsterna så kan ni ansöka om att bli agent.

Till toppen av sidan