Kontakta oss

Avtal, beställning, anslutning

Här kan du läsa hur det går till att teckna avtal med Inera och beställa tjänster, samt vart du kan vända dig om du har frågor.

Aktuella artiklar

Ineras kundmodell

Ineras kundmodell beskriver hur Inera och Ineras kunder samverkar kring Ineras tjänster. Kundmodellen visar hur avtal, prissättning, anslutning och användning hänger ihop – och vilka roller olika aktörer har. Kundmodellen hjälper till att förtydliga roller, ansvar och möjligheter för olika typer av kunder.

Aktuella artiklar

Ineras kundavtal

För att kunna beställa och använda Ineras tjänster behöver din organisation teckna kundavtal med Inera. Här kan du läsa hur det går till. Du kan också ta del av alla dokument som hör till kundavtalet samt se de ändringar som görs i avtalsdokumenten.

Ineras agentavtal

Många av Ineras tjänster kräver någon typ av teknisk anslutning för att kunna användas. Om din organisation vill hjälpa kunder som ska använda en eller flera av de tjänsterna så kan ni ansöka om att bli agent.

Aktuella artiklar

Frågor om beställning och tjänster

Har du frågor om någon av våra tjänster, till exempel för att kunna göra en beställning? Här kan du läsa hur du kan få information.

Frågor under teknisk anslutning

Har din organisation beställt en tjänst som kräver anslutning till Nationella tjänsteplattformen? Behöver du hjälp under arbetet med den tekniska anslutningen? Så här går du tillväga för att skicka in ditt ärende.

Till toppen av sidan