Gå till innehåll

Problem att logga in med SITHS-kort i fler uppdateringar av Windows 10

I tidigare nyhetsbrev har vi informerat om att vid installation av vissa uppdateringar till Windows 10, i kombination med att man använder Net iD Enterprise version 6.5, kan det bli problem att logga in i e-tjänster med SITHS-kort. Nu har kunder rapporterat in fler uppdateringar som det är problem med, se de som är markerade med NY.

Dessa versioner har vi upptäckt problem med:

  • NY - Windows 10 1709 – KB4486996 (från 12 februari)
  • NY - Windows 10 1803 – KB4487017 (från 12 februari)
  • Windows 10 1709 - KB4480967 (från 15 januari)
  • Windows 10 1803 - KB4480976 (från 15 januari)

I november 2018 beställde Inera den senaste paketeringen av Net iD Enterprise från vår leverantör Telia. Enligt Telia har de inte kunnat leverera denna paketering beroende på att deras underleverantör SecMaker ännu inte tillhandahållit paketet. I väntan på att en ny paketering av Net iD Enterprise finns tillgänglig, rekommenderar vi våra kunder att avvakta med att installera ovanstående uppdateringar. Mer information om detta kommer så snart vi vet mer.

Läs notis om detta i tidigare nyhetsbrev >

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Telefon

Kundservice, felanmälan och support