Reportage och nyheter

Ny visuell identitet för Inera

I december lanseras en ny visuell identitet för Inera. Målet är att samla varumärket i en enkel och modern grafisk profil som ska skapa tydlighet och igenkänning för Inera. Kommunikationschef Kristina Hedlund berättar hur förändringarna kommer att märkas.

Varför behövs det en ny visuell identitet för Inera?

Kristina Hedlund, kommunikationschef på Inera

– Den befintliga visuella identiteten hade funnits med oss i över tio år och det var helt enkelt dags för en modernisering. Men framför allt handlar det om att Inera under våren 2022 lanserade en ny varumärkesplattform som innebar att vi formulerade en ny vision, syfte och värderingar. En tydlig riktning mot framtiden, säger Kristina Hedlund.

Att Inera nu tagit fram en ny visuell identitet är en naturlig följd av det arbetet. Den visuella identiteten ska förmedla de värden som företaget står för och skapa tydlighet och igenkänning för Inera.

Hur kommer det att märkas?

– Framför allt kommer det synas i form av exempelvis en ny logotyp och nya färger, men i grunden är det mycket mer än så. Det handlar om olika sätt att tydliggöra Ineras roll, vår plats i det digitala ekosystemet, och det är något som vi arbetar med hela tiden. Vi är kommunernas och regionernas digitaliseringsbolag med uppdrag att utveckla välfärden. Vår vision handlar om att bidra till en trygg och jämlik välfärd. Varumärkesplattformen är utgångspunkten för vår kommunikation men också i mötet med våra kunder, i vårt dagliga arbete och i de strategiska vägval vi gör inom Inera.

Fler nyheter

Prenumerera på Ineras nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad om Ineras tjänster, projekt och kommande evenemang. Läs intervjuer med kunder och experter. Aktuellt från Inera skickas en gång i månaden.

Reportage och nyheter

Läs övergripande reportage och nyheter om Ineras verksamhet och utveckling.

Till toppen av sidan