Gå till innehåll

1177 Vårdguiden på telefon

1177 Vårdguiden på telefon är en nationell tjänst som erbjuder sjukvårdsrådgivning. Man kan ringa telefonnumret 1177 när som helst på dygnet, året om, var man än befinner sig i Sverige. Varje år tar tjänsten emot cirka 0,6 samtal per invånare.

Rapporten nedan visar statistik avseende användandet av 1177 Vårdguiden på telefon. I rapporten ingår inte samtalsstatistik från landstingen i Stockholm, Värmland och Södermanland.

Rapporten är indelad i tre delrapporter enligt följande:

  1. Samtal - visar antalet inkommande, besvarade och obesvarade samtal över tid samt hur de är fördelade per region. Alla grafer går att filtrera på år, månad och region.
  2. Samtal fortsättning - visar antalet inkommande samtal per invånare och region. Statistiken visar även antalet besvarade och obesvarade samtal per timme och veckodag. Alla grafer går att filtrera på år, månad och region.
  3. Kö- och samtalstider – visar 25:e, 50:e och 75:e percentilen för kö- och samtalstider över tid samt för kötider per region. Graferna som visar kötid går att filtrera på år, månad och region och grafen som visar samtalstid går att filtrera på år och månad.

Definition

percentil: det värde som en viss procent av alla observationer understiger, när observationerna är sorterade i ordning från lägsta till högsta värde 

Exempel: Om den 25:e percentilen för kötid är 10 minuter så betyder det att de 25 % av samtalen som besvarades snabbast hade en kötid på under 10 minuter. 

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Telefon

Kundservice, felanmälan och support