Avtal, beställning, anslutning

Frågor under teknisk anslutning

Har din organisation beställt en tjänst som kräver anslutning till Nationella tjänsteplattformen? Behöver du hjälp under arbetet med den tekniska anslutningen? Så här går du tillväga för att skicka in ditt ärende.

Om din organisation har ett pågående anslutningsarbete till någon av Ineras tjänster kan du få hjälp med frågor om:

  • Verifiering av tjänsteproducent och tjänstekonsument. Till exempel frågor om hur man fyller i självdeklarationen, hjälp med tolkning av testresultat, frågor om testförfarande och testutförande och rapportering av misstänkta fel i testsviten.
  • End-to-end-tester. Till exempel frågor om testförfarande, om hur testunderlaget ska fyllas i och om hur information visas upp i tjänsten.
  • Felsökning i Ineras testmiljöer (SIT, QA)
  • Beställningsstödet
  • Testpersoner
  • Grundladdning

Kontakta oss

Om du har frågor om något av ovanstående är du välkommen att kontakta oss.

Skapa ärende i Ineras kundportal

I kundportalen kan du skicka in din fråga, följa status på ditt ärende och bifoga filer. Eftersom dina kontaktuppgifter sparas när du skapar ett konto slipper du fylla i dem varje gång.

Har du inget konto? Läs mer och skapa konto

Ring oss

Du når oss på telefonnummer 0771–25 10 10.

Öppettider telefon
Ärende Tonval Öppettider
Felanmälan och support 1177 e-tjänster* 1 Alla dagar dygnet runt
Felanmälan och support övriga tjänster 2

Allvarliga incidenter: alla dagar dygnet runt

Övriga ärenden: vardagar 08:00–17:00

Fakturaärenden, frågor om beställning och anslutning, frågor om Ineras kundportal, växel

3

Vardagar 08:00–16:00, lunchstängt 12:00–13:00

*Tjänster som invånare kan nå i inloggat läge på 1177.se. Observera att 1177 journal och 1177 symtombedömning och hänvisning räknas som övrig tjänst, tonval 2.

Till toppen av sidan