Frågor om beställning och tjänster

Har du frågor om någon av våra tjänster, till exempel för att kunna göra en beställning? Eller har du frågor om innehållet i kundavtalet? Här kan du läsa hur du kan få information.

Målet är att du ska hitta all information som du behöver om våra tjänster, och hur du beställer dem, här på inera.se. Men skulle du inte hitta det du söker är du självklart välkommen att ta kontakt med oss, så hjälper vi dig.

Om Ineras olika avtal

För att kunna beställa och använda Ineras tjänster behöver din organisation teckna kundavtal med Inera.

Här finns information om Ineras kundavtal

Vill din organisation hjälpa kunder, som ska använda en eller flera av de tjänster som kräver teknisk anslutning, genom att agera agent. Då behöver ni först teckna agentavtal med Inera.

Här kan du läsa mer om att teckna agentavtal och vara agent.

Information om hur man beställer

Under Tjänster berättar vi om hur det går till att beställa respektive tjänst. Där kan du också läsa vilka förutsättningar som gäller för att använda tjänsten, och vad ni behöver göra för att kunna ta del av erbjudandet.

En del tjänster beställs i vår kundportal. Din organisation får tillgång till kundportalen i samband med att ni tecknar kundavtal. Om du saknar inloggningsuppgifter kan du vända dig till den lokala administratören i din organisation, eller kontakta oss.

Avsluta anslutning till en tjänst

Om din organisation vill avsluta sin anslutning till någon av Ineras tjänster, måste den som är behörig beställare hos er anmäla detta till Inera.

Eftersom tjänsten kan ha beroenden till andra tjänster som din organisation använder, är det viktigt att ni noga tänker igenom vilka konsekvenser ett avslut kan innebära för er organisation. Detta är särskilt viktigt om den dessutom används av flera regionala och nationella tjänster.

Tänk på att om ni är tredjepartleverantör, påverkar detta även organisationer som anslutit till tjänsten via er.

Formulär för att avsluta anslutning till en tjänst

Vill din organisation säga upp Hjälpmedelstjänsten sker detta via ett särskilt formulär. Organisationens företrädare behöver underteckna uppsägningen innan ni sedan skickar den till Inera.

Uppsägning av Avtal om Kundens användning av Hjälpmedelstjänsten

Om du inte hittar svaret på dina frågor

Hittar du inte det du söker, är du välkommen att kontakta oss på telefon eller genom att fylla i formuläret nedan.

Du når oss vardagar 08:00 - 12:00.

Telefon: 0771 - 25 10 10, tonval 0.

Formulär för frågor om beställning och tjänster

Till toppen av sidan