Få användarstöd
Är du användare av någon av Ineras tjänster och behöver hjälp? Vi rekommenderar att du i första hand använder vår kundportal för att få stöd.
Kontakta oss i Ineras kundportal
I kundportalen kan du skicka in din fråga, följa status på ditt ärende och bifoga filer. Eftersom dina kontaktuppgifter sparas när du skapar ett konto slipper du fylla i dem varje gång.
Har du inget konto? Läs mer och skapa konto
Kontakta oss via öppet formulär
Om du inte vill skapa konto i kundportalen kan du kontakta oss via öppna formulär. Då behöver du fylla i dina uppgifter på nytt vid varje tillfälle och det går inte att bifoga filer.
Ring oss
Du når oss på telefonnummer 0771–25 10 10.
| Ärende | Tonval | Öppettider |
|---|---|---|
| Felanmälan och support 1177 e-tjänster* | 1 | Alla dagar dygnet runt |
| Felanmälan och support övriga tjänster | 2 |
Allvarliga incidenter: alla dagar dygnet runt Övriga ärenden: vardagar 08:00–17:00 |
|
Fakturaärenden, frågor om beställning och anslutning, frågor om Ineras kundportal, växel |
3 |
Vardagar 08:00–16:00, lunchstängt 12:00–13:00 |
*Tjänster som invånare kan nå i inloggat läge på 1177.se. Observera att 1177 journal och 1177 symtombedömning och hänvisning räknas som övrig tjänst, tonval 2.