Avtal, beställning, anslutning

Frågor om beställning och tjänster

Har du frågor om någon av våra tjänster, till exempel för att kunna göra en beställning? Vi rekommenderar att du i första hand använder vår kundportal för att få stöd.

Beställning av tjänster

De flesta av Ineras tjänster beställs i Ineras kundportal.

För att beställa tjänster för din organisations räkning krävs särskild behörighet. Kontakta den lokala administratören i din organisation om du saknar behörighet som beställare.

Har du inget konto? Läs mer och skapa konto

Avsluta anslutning till en tjänst

Om din organisation vill avsluta sin anslutning till någon av Ineras tjänster, måste den som är behörig beställare hos er anmäla detta till Inera.

Eftersom tjänsten kan ha beroenden till andra tjänster som din organisation använder, är det viktigt att ni noga tänker igenom vilka konsekvenser ett avslut kan innebära för er organisation. Detta är särskilt viktigt om den dessutom används av flera regionala och nationella tjänster.

Observera att om uppsägningen gäller en anslutning via agent så behöver både kunden och agenten fylla i varsitt formulär.

För att säga upp Hjälpmedelstjänsten som utländsk organisation, använd formuläret nedan.

Kontakta oss

Hittar du inte det du söker är du välkommen att kontakta oss.

Kontakta oss i Ineras kundportal

I kundportalen kan du skicka in din fråga, följa status på ditt ärende och bifoga filer. Eftersom dina kontaktuppgifter sparas när du skapar ett konto slipper du fylla i dem varje gång.

Har du inget konto? Läs mer och skapa konto

Kontakta oss via öppet formulär

Om du inte vill skapa konto i kundportalen kan du kontakta oss via öppna formulär. Då behöver du fylla i dina uppgifter på nytt vid varje tillfälle och det går inte att bifoga filer.

Ring oss

Du når oss på telefonnummer 0771–25 10 10.

Öppettider telefon
Ärende Tonval Öppettider
Felanmälan och support 1177 e-tjänster* 1 Alla dagar dygnet runt
Felanmälan och support övriga tjänster 2

Allvarliga incidenter: alla dagar dygnet runt

Övriga ärenden: vardagar 08:00–17:00

Fakturaärenden, frågor om beställning och anslutning, frågor om Ineras kundportal, växel

3

Vardagar 08:00–16:00, lunchstängt 12:00–13:00

*Tjänster som invånare kan nå i inloggat läge på 1177.se. Observera att 1177 journal och 1177 symtombedömning och hänvisning räknas som övrig tjänst, tonval 2.

Till toppen av sidan