Gå till innehåll

Misslyckad inloggning

Sök bland vanliga frågor och svar som bland annat rör vårdpersonalens verktyg.

Visa/Dölj mer information

Det står "Inloggningen misslyckades" när jag försöker logga in med e-tjänstekort?

  • Svar på frågan

    Gör följande:

    1. Ta ut e-tjänstekortet ur kortläsaren.
    2. Stäng ner webbläsaren.
    3. Sätt i e-tjänstekortet i kortläsaren på nytt.
    4. Högerklicka på NetID ikonen nere till höger (ikonerna vid klockan), och välj ”Läs in kortet på nytt”.
    5. Avvakta cirka 1 minut så att kortet hinner läsas in ordentligt.
    6. Gå därefter in på inloggningssidan och testa din inloggning på nytt: https://personal.1177.se/.
    7. Om felet kvarstår, starta om datorn och prova på nytt.
    8. Testa att logga in på en annan dator. Fungerar det så ligger problemet lokalt och lokal IT-support ska kontaktas.

    Om det inte fungerar, gå vidare i felsökningen:

         9. Gå in på http://test.siths.se och testa ditt kort genom att klicka på ”Legitimering”. Misslyckas inloggningen på testsidan, kontakta er lokala IT-support.

    Om ovanstående felsökningssteg är gjorda och lokal IT har bekräftat att problem inte är lokalt – gör en felanmälan till supporten.

    Senast uppdaterat: Måndag 10 juni 2019

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Telefon

Kundservice, felanmälan och support

Scrolla till toppen av sidan