Skapa och revidera innehåll på inera.se

Mall avslutade projekt på inera.se

När ett projekt har avslutats behöver projektsidan uppdateras med ny text och flyttas till Avslutade projekt. 

1. Uppdatera texten

Uppdatera artikelsidan för projektet som avslutats genom att helt ta bort befintlig text och ersätta med en text där det framgår att projektet är avslutat.

Den nya texten ska minst innehålla följande:

Titel: [Projektets namn] - Avslutat

Ingress: Kort sammanfattning av resultatet samt datum när projektet avslutades.

Innehåll:

  • Projektets syfte och resultat - det vill säga leverans, är ju viktigast i efterhand
  • Datum då projektet avslutades 
  • Vad händer nu? (Eventuellt nästa steg, utbildning, nästa projekt och så vidare)
  • Eventuell länk till berörd tjänstesida
  • Eventuell leverans länkas (Rapporter som beslutats att de ska vara publika ska vi länka till, inte annars. Dokument som länkas ska vara tillgängliga.)

Vid behov kan det även vara bra att ange vart man kan vända sig med frågor. Valfritt om man vill inkludera vem som är projektledare.

2. Flytta artikelsidan

  • Flytta sidan till Avslutade projekt och utredningar. Se till att det är den riktiga sidan du flyttar, och inte en spegling.
  • Ta bort eventuella speglade sidor. Det gäller exempelvis projekt som ingår i Första linjens digitala vård och Utveckling för kommuner. De projekten "bor" i sitt respektive kluster och är inspeglade under Pågående projekt och utredningar. 
  • Behåll eventuella kategorier på projektsidan. 
  • Uppdatera modifieringsdatumet.
Till toppen av sidan