Gå till innehåll

Misslyckad inloggning

Sök bland vanliga frågor och svar som bland annat rör vårdpersonalens verktyg.

Visa/Dölj mer information

Det står "Inloggningen misslyckades" när jag försöker logga in med e-tjänstekort?

  • Svar på frågan

    Gör följande:

    1. Ta ut e-tjänstekortet ur kortläsaren.
    2. Stäng ner webbläsaren.
    3. Sätt i e-tjänstekortet i kortläsaren på nytt.
    4. Högerklicka på NetID ikonen nere till höger (ikonerna vid klockan), och välj ”Läs in kortet på nytt”.
    5. Avvakta cirka 1 minut så att kortet hinner läsas in ordentligt.
    6. Gå därefter in på inloggningssidan och testa din inloggning på nytt: https://personal.minavardkontakter.se.
    7. Om felet kvarstår, starta om datorn och prova på nytt.
    8. Testa att logga in på en annan dator. Fungerar det så ligger problemet lokalt och lokal IT-support ska kontaktas.

    Om det inte fungerar, gå vidare i felsökningen:

         9. Gå in på http://test.siths.se och testa ditt kort genom att klicka på ”Legitimering”. Misslyckas inloggningen på testsidan, kontakta er lokala IT-support.

    Om ovanstående felsökningssteg är gjorda och lokal IT har bekräftat att problem inte är lokalt – gör en felanmälan till supporten.

    Senast uppdaterat: Måndag 20 november 2017

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till Kundservice där du kan felanmäla en tjänst, få användarstöd eller beställa en tjänst.

Telefon

Kundservice, felanmälan och support