Gå till innehåll

Självbetjäningsportalen

I Självbetjäningsportalen kan du som är kund logga in och hantera dina ärenden i Ineras ärendehanteringssystem. Portalen ska bidra till en effektivare hantering av dina ärenden och ett bra komplement till kontakt med oss på Kundservice.

Kontot i Självbetjäningsportalen ger inte behörighet att logga in i någon av Ineras tjänster.

För att få ett konto i portalen måste din organisation vara kund hos Inera, och du själv arbeta med någon av de nationella e-tjänsterna.

Visa/Dölj mer information

Hur ansöker jag om ett konto i Självbetjäningsportalen?

  • Svar på frågan

    Genom att fylla i formuläret på denna sida kan du skicka in en förfrågan om att få ett konto i Självbetjäningsportalen.

    Till formuläret Ansök om konto

    Senast uppdaterat: Torsdag 5 juli 2018

Visa/Dölj mer information

Vilka webbläsare rekommenderas?

  • Svar på frågan

    För att Självbetjäningsportalen ska fungera på bästa sätt rekommenderar vi webbläsarna nedan. Portalen kan fungera även i andra webbläsare, men den är anpassad för dessa.

    • Microsoft Internet Explorer 8.0 eller senare
    • Mozilla Firefox 21.0 eller senare
    • Apple Safari 5.1.7 eller senare
    • Google Chrome 27.0.1 eller senare

    Senast uppdaterat: Onsdag 19 oktober 2016

Visa/Dölj mer information

Vem kan logga in och hur gör jag?

  • Svar på frågan

    Om din organisation är kund hos Inera, och om du själv arbetar med någon av de nationella e-tjänsterna, kan du ansöka om ett konto i Självbetjäningsportalen. Du får då inloggningsuppgifter som du kan logga in med i portalen.

    Observera att kontot i Självbetjäningsportalen inte ger behörighet att logga in i någon av Ineras tjänster.

    Senast uppdaterat: Torsdag 5 juli 2018

Visa/Dölj mer information

Vilka ärenden kan jag hantera i portalen?

  • Svar på frågan

    Du kan hantera och följa upp alla ärenden som du själv anmält till Kundservice via Självbetjäningsportalen. Detta gäller både ärenden som du skapat i portalen, och ärenden du ringt eller mejlat in till Kundservice. I portalen samlas alla ärenden som du anmält, och du får en bra överblick.

    Det är också möjligt för en organisations lokala IT-avdelning att ansöka om ett organisationskonto. Det innebär att ni då har möjlighet att se och hantera ärenden som gäller hela organisationen. 

    Observera att kontot i Självbetjäningsportalen inte ger behörighet att logga in i någon av Ineras tjänster.

    Senast uppdaterat: Torsdag 5 juli 2018

Visa/Dölj mer information

Har du problem med att logga in i Självbetjäningsportalen?

  • Svar på frågan

    Fyll i detta formulär om du har problem med att logga in i Självbetjäningsportalen.

    Till formuläret

    Senast uppdaterat: Fredag 17 februari 2017

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Telefon

Kundservice, felanmälan och support