Gå till innehåll

Självbetjäningsportalen

I Ineras Självbetjäningsportal kan du som är kund logga in och hantera dina ärenden. Vi hoppas att portalen ska bidra till en effektivare hantering av dina ärenden och att den ska vara ett bra komplement till kontakt med oss via telefon och e-post.

För att kunna logga in måste din organisation vara kund hos Inera, och du själv arbeta med någon av de nationella e-tjänsterna.

Visa/Dölj mer information

Hur ansöker jag om kontot?

  • Svar på frågan

    Genom att fylla i formuläret på denna sida kan du skicka in en förfrågan om att få ett konto i Självbetjäningsportalen.

    Till formuläret Ansök om konto

    Senast uppdaterat: Fredag 17 februari 2017

Visa/Dölj mer information

Vilka webbläsare rekommenderas?

  • Svar på frågan

    För att Självbetjäningsportalen ska fungera på bästa sätt rekommenderar vi webbläsarna nedan. Portalen kan fungera även i andra webbläsare, men den är anpassad för dessa.

    • Microsoft Internet Explorer 8.0 eller senare
    • Mozilla Firefox 21.0 eller senare
    • Apple Safari 5.1.7 eller senare
    • Google Chrome 27.0.1 eller senare

    Senast uppdaterat: Onsdag 19 oktober 2016

Visa/Dölj mer information

Vem kan logga in och hur gör jag?

  • Svar på frågan

    Om din organisation är kund hos Inera, och om du själv arbetar med någon av de nationella e-tjänsterna, kan du logga in i Självbetjäningsportalen. För att kunna logga in i portalen behöver du ha ett konto med inloggningsuppgifter. Om du inte redan har ett sådant, kan du ansöka om konto.

    Senast uppdaterat: Onsdag 19 oktober 2016

Visa/Dölj mer information

Vilka ärenden kan jag hantera i portalen?

  • Svar på frågan

    Du kan hantera och följa upp alla ärenden som du själv anmält till Nationell kundservice via Självbetjäningsportalen. Detta gäller både ärenden som du skapat i portalen, och ärenden du ringt eller mejlat in till Nationell kundservice. I portalen samlas alla ärenden som du anmält, och du får en bra överblick.

    Det är också möjligt för en organisations lokala IT-avdelning att få ett organisationskonto. Det innebär att ni då har möjlighet att se och hantera ärenden som gäller hela organisationen.

    Senast uppdaterat: Onsdag 19 oktober 2016

Visa/Dölj mer information

Har du problem med att logga in i Självbetjäningsportalen?

  • Svar på frågan

    Fyll i detta formulär om du har problem med att logga in i Självbetjäningsportalen.

    Till formuläret

    Senast uppdaterat: Fredag 17 februari 2017