Gå till innehåll

Självbetjäningsportalen

I Självbetjäningsportal kan du som är kund logga in och hantera dina ärenden i Ineras ärendehanteringssystem. Portalen ska bidra till en effektivare hantering av dina ärenden och ett bra komplement till kontakt med oss på Kundservice.

Kontot i Självbetjäningsportalen ger inte behörighet att logga in i någon av Ineras tjänster.

För att få ett konto i portalen måste din organisation vara kund hos Inera, och du själv arbeta med någon av de nationella e-tjänsterna.

Visa/Dölj mer information

Hur ansöker jag om ett konto i Självbetjäningsportalen?

  • Svar på frågan

    Genom att fylla i formuläret på denna sida kan du skicka in en förfrågan om att få ett konto i Självbetjäningsportalen.

    Till formuläret Ansök om konto

    Senast uppdaterat: Torsdag 5 juli 2018

Visa/Dölj mer information

Vilka webbläsare rekommenderas?

  • Svar på frågan

    För att Självbetjäningsportalen ska fungera på bästa sätt rekommenderar vi webbläsarna nedan. Portalen kan fungera även i andra webbläsare, men den är anpassad för dessa.

    • Microsoft Internet Explorer 8.0 eller senare
    • Mozilla Firefox 21.0 eller senare
    • Apple Safari 5.1.7 eller senare
    • Google Chrome 27.0.1 eller senare

    Senast uppdaterat: Onsdag 19 oktober 2016

Visa/Dölj mer information

Vem kan logga in och hur gör jag?

  • Svar på frågan

    Om din organisation är kund hos Inera, och om du själv arbetar med någon av de nationella e-tjänsterna, kan du ansöka om ett konto i Självbetjäningsportalen. Du får då inloggningsuppgifter som du kan logga in med i portalen.

    Observera att kontot i Självbetjäningsportalen inte ger behörighet att logga in i någon av Ineras tjänster.

    Senast uppdaterat: Torsdag 5 juli 2018

Visa/Dölj mer information

Vilka ärenden kan jag hantera i portalen?

  • Svar på frågan

    Du kan hantera och följa upp alla ärenden som du själv anmält till Kundservice via Självbetjäningsportalen. Detta gäller både ärenden som du skapat i portalen, och ärenden du ringt eller mejlat in till Kundservice. I portalen samlas alla ärenden som du anmält, och du får en bra överblick.

    Det är också möjligt för en organisations lokala IT-avdelning att ansöka om ett organisationskonto. Det innebär att ni då har möjlighet att se och hantera ärenden som gäller hela organisationen. 

    Observera att kontot i Självbetjäningsportalen inte ger behörighet att logga in i någon av Ineras tjänster.

    Senast uppdaterat: Torsdag 5 juli 2018

Visa/Dölj mer information

Har du problem med att logga in i Självbetjäningsportalen?

  • Svar på frågan

    Fyll i detta formulär om du har problem med att logga in i Självbetjäningsportalen.

    Till formuläret

    Senast uppdaterat: Fredag 17 februari 2017

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till Kundservice där du kan felanmäla en tjänst, få användarstöd eller beställa en tjänst.

Telefon

Kundservice, felanmälan och support