Gå till innehåll

Fakturor

För säker och effektiv hantering använder vi elektroniska fakturor. En e-faktura både skickas och tas emot i elektronisk form. Skannade pappersfakturor och PDF-fakturor betraktas inte som e-fakturor. Inera samarbetar med InExchange som fakturaväxel, men för att skicka och ta emot e-fakturor kan din organisation använda den leverantör som passar er bäst.

Om din organisation har mindre volymer, eller inte kan skicka e-fakturor, har ni möjlighet att registrera fakturor i en webbportal. Detta gör ni manuellt och kostnadsfritt för upp till 100 fakturor per år genom tjänsten InExchangeWeb.

Så fungerar Svefaktura

Logga in i InExchangeWeb

Skapa faktura i ExchangeWeb

Create invoice InExchangeWeb

Fakturor till Inera

Fakturor som skickas till oss ska alltid innehålla referensnummer, en fyrsiffrig uppdragskod. Är du osäker på vilken kod det är, fråga din beställare på Inera. Observera, endast ett referensnummer per faktura.

E-faktura: GLN:7365565594238
Även e-fakturor ska förses med faktureringsadress, den är:

Inera AB
IE2039
737 84 FAGERSTA

Vi använder standardformatet Svefaktura, som är en elektronisk utväxling av fakturor. Observera att du kan bifoga bilagor när du skickar svefakturor till oss.

Fakturerings- och betalningsvillkor

Organisationsuppgifter Inera

Org.nr: 556559-4230
VAT:SE556559423001
Bank: Swedbank
Bankgironummer: 5522-0149
BIC/Swift: SWEDSESS
Clearing: 8901-1
Konto: 994 574 969-6
IBAN: SE91 8000 0890 1199 4574 9696
GLN: 7365565594238

Fakturor från Inera

Vi fakturerar våra kunder kvartalsvis i förskott, om inte annat avtalats. Kundfakturor skickas via e-faktura och med 30 dagars betalningsvillkor. Har du frågor om fakturor, kontakta Inera kundservice.

Frågor om fakturor

Har du frågor som rör fakturor till eller från Inera är du välkommen att kontakta oss via formuläret eller via telefon 0771-25 10 10.