Gå till innehåll

Förändringar i Ineras infrastruktur för identitet och åtkomst

Under 2018 och 2019 kommer en rad förändringar att ske i Ineras infrastruktur för identitet och åtkomst. Detta kommer att innebära att anpassningar måste göras av tjänster som använder denna infrastruktur, både av de tjänster som Inera förvaltar och av anslutna organisationer som använder Ineras tjänster.

På denna sida kommer vi att samla all information som berör detta område, för att förtydliga vad Inera gör och hur detta kommer att påverka dig som använder Ineras infrastruktur. Vi vill också göra det tydligt vad varje lokal organisation själv måste göra för att allt ska fortsätta fungera utan störningar. Vår ambition är att du från denna sida ska komma åt allt du behöver veta kring detta.

Informationen på dessa sidor berör och riktar sig till olika befattningar inom verksamheten, och särskilt till it-verksamheten när det gäller att vidta åtgärder.

Läs mer om vad som händer

Här kan du läsa mer om vad som händer inom de olika delarna av infrastrukturen:

Här kan du läsa mer om hur Ineras e-tjänster anspassar sig till infrastrukturen:

Övergripande tidplan

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till Kundservice där du kan felanmäla en tjänst, få användarstöd eller beställa en tjänst.

Telefon

Kundservice, felanmälan och support