Gå till innehåll

Servicefönster | Personuppgiftstjänst | Miljö: Produktion

Patch av Personuppgiftstjänsten 4.3.1

Anledning

Patch av Personuppgiftstjänsten 4.3.1

Innehåll

Denna förändring innebär en rättning av hur tjänsten interagerar med Skatteverkets etjänst Navet för att säkerställa aktualiteten på personuppgifter. Ingen påverkan beräknas för anslutna system under servicefönstret men under en period av maximalt ca 2-3 veckor kommer en mindre, men också avtagande, prestandaförsämring kunna märkas. Detta gäller främst för system som efterfrågar multipla personposter via kontraktet GetPersonsForProfile i enskilda anrop. Dessa anrop kan i tendera att ta längre tid att få svar på, i några få fall även längre än de 30 sekunder som NTjP ger producentsystem att hinna svara. Samma fråga kan då ställas igen efter en stund då tjänsten hunnit få alla svar från Navet och kan svara snabbt.

Miljö

Produktion

Påverkan

Nationell påverkan

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Telefon

Kundservice, felanmälan och support

Scrolla till toppen av sidan