Gå till innehåll

Senarelagd leverans i projektet Ny teknisk plattform för Hjälpmedelstjänsten

En av de största utmaningarna i projektet Hjälpmedelstjänsten 2.0 är att flytta över information från den nuvarande tjänsten till den nya plattformen. Vi är ännu inte nöjda med kvaliteten hos den överflyttade informationen och arbetar nu intensivt för att åtgärda detta.

För att säkerställa att den överflyttade informationen håller så hög kvalitet som möjligt behöver vi flytta fram starten för användningen av den nya plattformen. Nytt startdatum publiceras inom kort, därefter kommer vi att följa tidigare beslutat och kommunicerat omläggningsschema. Det kommande stoppet för uppdateringar blir 14 dagar långt, och följaktligen också det framflyttat i tiden.

För att vara så säkra som möjligt på en smidig start på användningen av den nya plattformen har styrgruppen för projektet beslutat förlänga tidplanen. Det innebär att projektet förlängs, hur länge återkommer vi om inom kort.

Hjälpmedelstjänsten 2.0 har fler regler för hur information får registreras än det nuvarande systemet, det gör informationsflytten komplex och resurskrävande. Vi är dock övertygade om att användningen av den nya tjänsten blir enklare när allt väl är på plats.

Hur påverkar detta leverantörer och sjukvårdshuvudmän?

Det blir ingen som helst skillnad i innehållet i leveransen från projektet för det planerade plattformsbytet. Det enda som sker är en senareläggning av startdagen.

Flyttstädning, ytterligare en uppdatering!

Vi har nu uppdaterat flyttstädningsinstruktionen med ytterligare information, du finner den här.

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Telefon

Kundservice, felanmälan och support