Gå till innehåll

Region Värmland väljer Ineras system för 1177 Vårdguiden på telefon

Avtalet som Region Värmland har med leverantören MedHelp är uppsagt. - Från och med i höst kommer Region Värmland att använda Ineras system för telefoni och integrerat rådgivningsstöd, säger Ineras projektledare Iréne Ferm.

Fram till driftstarten ansvarar MedHelp för tjänsten 1177 Vårdguiden på telefon med ett eget telefonisystem.

- Det är i samband med att nuvarande avtal med MedHelp löper ut som regionen fattat beslut om att införa Ineras lösning för 1177 Vårdguiden på telefon, säger Iréne Ferm.

Införandet sker i ett gemensamt projekt med Värmland där Anders Danielsson, utvecklingsledare vid Hälso- och sjukvårdens ledningsstöd i Region Värmland, är projektledare från regionen och Iréne Ferm projektledare från Inera.

Varje region driver och ansvarar för sin egen verksamhet för sjukvårdsrådgivning, det innebär att när du ringer numret 1177 kommer du till sjukvårdsrådgivningen i den region där du befinner dig. Inera äger varumärket 1177 Vårdguiden och ansvarar för det medicinska rådgivningsstödet som sjuksköterskorna använder, och för it- och telefonisystemen i 18 av de 21 regionerna. Och när Värmland väljer att byta blir det 19 regioner som använder Ineras system.

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Telefon

Kundservice, felanmälan och support

Scrolla till toppen av sidan