Gå till innehåll

Problem med kommatecken i certifikat - nu åtgärdat

I ett nyhetsbrev i februari, informerade vi om att vissa e-tjänster kunde få problem att hantera SITHS-certifikat som fått med eventuella kommatecken från fältet titel i HSA-katalogen. Redan den 5 mars rättade vi problemet, så felet bör bara ha påverkat SITHS-certifikat utfärdade under perioden 20 februari till och med 5 mars 2019.

Numera skriver vi inte titel alls i certifikaten, och då blir det heller inga problem om det finns kommatecken i HSA-katalogen om en användare har mer än en titel.

Om någon hör av sig och har problem, kan du först kontrollera när användaren fick certifikatet utfärdat - och om det finns att kommatecken i fältet titel i HSA. Om så är fallet, kan du bara ladda ner ett nytt certifikat på användarens kort, så försvinner kommatecknet automatiskt. Läs notis från tidigare nyhetsbrev

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Telefon

Kundservice, felanmälan och support

Scrolla till toppen av sidan