Gå till innehåll

Information om medieuppgifter angående 1177 Vårdguiden på telefon

1177 Vårdguiden på telefon svarar på hälso- och vårdfrågor från allmänheten. Varje region ansvarar för driften av tjänsten 1177 Vårdguiden på telefon och Inera ansvarar för samordning, medicinska beslutsunderlag och varumärket. För 18 av de 21 regionerna levererar Inera även telefoni- och journalsystem.

Samtalen till 1177 Vårdguiden på telefon spelas in för att ha möjlighet att gå tillbaka och kvalitetssäkra samtalen.

En säkerhetslucka har upptäckts och åtgärdats hos den underleverantör som anlitats i de tre regioner som inte använder Ineras telefoni- och journalsystem, Stockholm, Värmland och Sörmland. Inera har inte avtal med berörd underleverantör.

Inera tar detta på mycket stort allvar och arbetar tillsammans med de tre berörda regionerna och underleverantörer för att analysera problemet och säkerställa att det är åtgärdat.

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Telefon

Kundservice, felanmälan och support