Aktuellt

Färre knappval lotsar till rätt hjälp på Inera

Nu är det enklare att snabbt få hjälp med sitt ärende för den som ringer till Inera. Sedan 23 januari går det endast att göra två knappval i samtalet, i stället för fyra, vilket underlättar för såväl kommuner och regioner som invånare och leverantörer.

Det ska vara enkelt för invånare, kommuner, regioner och leverantörer att komma i kontakt med Inera och få hjälp med sitt ärende. Att ha två knappval i stället för fyra gör att den som ringer på ett smidigare sätt lotsas till rätt person att prata med.  

Ett vanligt förekommande problem när man ringer till en stor organisation är att det finns för många knappval att välja mellan. Den som ringer kanske inte vet exakt vilken hjälp den behöver och då är risken stor att man väljer fel och kopplas runt mellan flera olika avdelningar innan man får kontakt med rätt person. Det kan självklart skapa frustration, säger Magnus Svedenlind, gruppledare för Inera Support och Kundservice.  

De två knappvalen som sedan 23 januari går att välja mellan är invånarsupport och vårdgivarsupport. Invånarsupporten är till för ärenden som rör de inloggade tjänsterna på 1177.se medan vårdgivarsupporten hjälper till med ärenden som gäller Ineras övriga tjänster eller om den som ringer har andra behov av att komma i kontakt med Inera.  

Vi gör den här förändringen för att invånare och våra kunder ska uppleva att det är enkelt och effektivt i kontakten med oss, säger Magnus Svedenlind. 

Fler nyheter

Prenumerera på Ineras nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad om Ineras tjänster, projekt och kommande evenemang. Läs intervjuer med kunder och experter. Aktuellt från Inera skickas en gång i månaden.

Nyheter

Här hittar du övergripande nyheter om Inera.

Till toppen av sidan