Gå till innehåll

Kundforum informationsförsörjning och interoperabilitet

Datum: 9 april

Ineras kundforum informationsförsörjning och interoperabilitet genomfördes 9 april. Under dagen kunde deltagarna utbyta erfarenheter, diskutera möjligheter kring anslutning, kvalitetssäkring, specifikationer och regelverk för att förbättra arbetet kring informationsförsörjning och interoperabilitet.

Syftet med Ineras kundforum är att skapa en dialog mellan företrädare för ägare och kunder och Inera kring verksamhetsbehov inom respektive kundforums område.

Presentationer och film från dagen

Nedan finns presentationer och film från dagen.

För att Inera ska kunna leverera ändamålsenliga tjänster framöver är det avgörande med en ständig dialog kring kundernas behov och verksamhetsnytta samt vilka insatser som är prioriterade. Ineras kundforum är ett av flera viktiga forum för denna dialog.

Detta kundforum vände sig till dem som är direkta användare av tjänster och produkter för anslutning till tjänsteplattformen, relaterade standarder och plattformar för informationsutbyte. Det vände sig även till dem som ska tolka och tillämpa Ineras tjänstekontrakt med tillhörande regelverk (legal, organisatorisk, semantisk och teknisk interoperabilitet).

Målgrupp är även de som arbetar med process för anslutning till tjänsteplattformen och som använder sig av Ineras test- och kvalitetssäkringstjänster och produkter (underlag för certifiering, självdeklarationer, testsviter, test-rutiner, avvikelsehantering, testmiljöer).

Nytt kundforum i höst

Under våren kommer det vara ännu ett kundforum. Läs mer om vårens kundforum här!

I höst har Inera kundforum den 23-24 oktober, mer information om dagarna och inbjudan kommer under våren. 

Tidigare kundforum 

Under våren har flera kundforum genomförts för olika områden och inriktningar.

Klicka för att öppna fönster för kundservice Kontakta oss

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till Kundservice där du kan felanmäla en tjänst, få användarstöd eller beställa en tjänst.

Telefon

Kundservice, felanmälan och support