Till navigering

Självbetjäningsportalen

I Ineras Självbetjäningsportal kan du som är kund logga in och själv hantera dina ärenden. Vi hoppas att portalen ska bidra till en effektivare hantering av dina ärenden och att den ska vara ett bra komplement till kontakt med oss via telefon och e-post.

Gå direkt till portalen: Logga in här

Vem kan logga in och hur gör jag?

Om din organisation är kund hos Inera, och om du själv arbetar med någon av de nationella e-tjänsterna, kan du logga in i Självbetjäningsportalen. För att kunna logga in i portalen behöver du ha ett konto med inloggningsuppgifter. Om du inte redan har ett sådant, kan du ansöka om konto här.

Vilka ärenden kan jag hantera i portalen?

Du kan hantera och följa upp alla ärenden som du själv anmält till Nationell kundservice via Självbetjäningsportalen. Detta gäller både ärenden som du skapat i portalen, och ärenden du ringt eller mejlat in till Nationell kundservice. I portalen samlas alla ärenden som du anmält, och du får en bra överblick.

Det är också möjligt för en organisations lokala IT-avdelning att få ett organisationskonto. Det innebär att ni då har möjlighet att se och hantera ärenden som gäller hela organisationen. 

Felanmälan ska i första hand göras av lokal IT eller ansvarig person

Observera att om du vill felanmäla en nationell tjänst ska du alltid först kontakta din lokala IT-avdelning om felet, alternativt ansvarig person. Om felanmälan gäller 1177 Sjukvårdsrådgivningen, eller om du saknar egen IT-avdelning/nyckelperson kontaktar du Nationell kundservice direkt. Pascal har sin egen support.
Läs mer om felanmälningsprocessen