Till navigering

Hantering av fakturor

För att få en säker och effektiv hantering av kund- och leverantörsfakturor använder vi e-fakturor. Inera samarbetar med InExchange, men för att skicka och ta emot e-fakturor kan din organisation använda den leverantör som passar er bäst.

Om din organisation har mindre volymer, eller ett affärssystem som inte klarar av att skicka e-fakturor, har ni möjlighet att registrera fakturor i en webbportal. Detta gör ni manuellt och kostnadsfritt för upp till 100 fakturor per år genom tjänsten InExchangeWeb. Här kan du se hur du gör för att skapa ett konto i InExchangeWeb.

Faktura till Kund

Vi fakturerar våra kunder kvartalsvis i förskott, om inte annat avtalats. Kundfakturor skickas via e-faktura med svefaktura standard och 30 dagars betalningsvillkor.
Om du har frågor om fakturor, kontakta oss här

Svefaktura

Vi använder standardformatet Svefaktura, som är en elektronisk utväxling av fakturor. Observera att du kan bifoga bilagor när du skickar svefakturor till oss. Läs om Svefaktura

Leverantörsfakturor

Fakturor som skickas till oss ska alltid innehålla referensnummer, en fyrsiffrig uppdragskod. Är du osäker på vilken den koden är, fråga din beställare på Inera. Det kan endast vara ett referensnummer per faktura.

  • E-faktura: GLN:7365565594238

Även e-fakturor ska förses med faktureringsadress, den är:

Inera AB
IE2039
737 84 FAGERSTA

Organisationsuppgifter

  • Org.nr: 556559-4230
  • VAT:SE556559423001
  • Bank: Swedbank
  • Bankgironummer: 5522-0149
  • BIC/Swift: SWEDSESS
  • Clearing: 8901-1
  • Konto: 994 574 969-6
  • IBAN: SE91 8000 0890 1199 4574 9696
  • GLN: 7365565594238

Läs om fakturerings- och betalningsvillkor