Till navigering

Hantering av fakturor

Vi använder e-fakturor för att få en säkrare och effektivare hantering av kund- och leverantörsfakturor. Vi samarbetar med InExchange, men för att skicka och ta emot e-fakturor kan din organisation använda den leverantör som passar er bäst.

Om din organisation har mindre volymer eller ett affärssystem som inte klarar av att skicka e-fakturor så har ni möjlighet att registrera era fakturor i en webbportal. Detta gör ni manuellt och kostnadsfritt genom tjänsten InExchangeWeb. Här kan du se hur du gör för att skapa ett konto i InExchangeWeb.

Faktura till Kund

Vi fakturerar våra kunder kvartalsvis i förskott, om inte annat avtalats. Kundfakturor skickas via e-faktura med svefaktura standard och 30 dagars betalningsvillkor.
Om du har frågor om fakturor, kontakta oss här

Svefaktura

Vi använder standardformatet Svefaktura, som är en elektronisk utväxling av fakturor. Observera att du kan bifoga bilagor när du skickar svefakturor till oss. Läs om Svefaktura

Leverantörsfakturor

Fakturor som skickas till oss ska alltid innehålla ett referensnummer. Ett referensnummer är en uppdragskod som är fyrsiffrig. Det kan endast vara ett referensnummer per faktura.

  • E-faktura: GLN:7365565594238

Organisationsuppgifter

  • Org.nr: 556559-4230
  • VAT:SE556559423001
  • Bank: Swedbank
  • Bankgironummer: 5522-0149
  • BIC/Swift: SWEDSESS
  • Clearing: 8901-1
  • Konto: 994 574 969-6
  • IBAN: SE91 8000 0890 1199 4574 9696
  • GLN: 7365565594238

Läs om fakturerings- och betalningsvillkor